Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit på bio med Tilda, mamma och brorsan och sett "The fault in our stars" eller "Förr eller senare exploderar jag" som den heter på svenska. (Jag tycker att det engelska namnet är mycket finare.) 

Jag har hört så himla mycket bra om den här filmen och alla som jag vet om som har sett den säger att de grät för att den var så himla sorglig. Den var sorglig men samtidigt jättebra, så jag rekomemderar verkligen att se den. Nu ska jag bara läsa boken också...

The fault in our stars - Handling

Filmen handlar om 15-åriga Hazel Grace. Hon drabbades av cancer för när hon var 13 år gammal, men tumörerna har krympt och sjukdomen har saktat ned. Hon måste ändå ständigt släpa med sig ett ställ med syrgser, för hon har svårt att andas på egen hand. Hennes föräldrar får henne till att gå till en stödgrupp för unga med cancer, trots att hon egentligen är motvillig. Där träffar hon Agustus Waters som också har drabbats av cancer och tvingats amputera sitt ena ben. De börjar umgås och känslorna växer mellan dem...



Kommentera

Publiceras ej